Szyby przepuszczają tak dużo energii słonecznej, że kolor karoserii (która przeciez jest odizolowana różnymi obiciami) ma tu minimalne znaczenie.
[O1] świece żarowe i podgrzewające płyn chłodzący-do specjal
Zwiń
X
-
[O1] świece żarowe i podgrzewające płyn chłodzący-do specjal
witam
zaniepokojony długim nagrzewaniem silnika oraz max temperatura jaką osiąga 80oC nawet po 45 min jazdy po mieście postanowiłem sprawdzić jak działają świece (zamontowałem do każdej diodę świecącą)
Więc po kolei (test przy temp -5oC):
1. kluczyk w pozycji zapłon
po 1 sek. odpalają świece żarowe
po 5 sek gaśnie kontrolka świec żarowych
2. kluczyk w pozycji start, odpalamy i jedziemy
świece żarowe dalej grzeją tak ok 3 min
tylko jak świece żarowe przestały działać odpaliły świece podgrzewające płyn chłodniczy, grzały ok 3 min
i to by było tyle z podgrzewania silnika temperatura silnika w tym momencie niska (nawet wskazówka nie ruszyła)
Czy to jest prawidłowe działanie systemu podgrzewania silnika ??
na forum czytałem że świece podgrzewają płyn do 70oC a to nic takiego się nie dzieje
Druga sprawa jak mi nie pasuje to że silnik osiąga max 80oC (nawet w temp 0oC),
chłodnica jest zasłonięta, osłona pod silnikiem zamontowana i dalej 80oC
Czy to wina świec podgrzewających płyn chłodniczy a może termostat otwierający duży obieg płynu, chyba że to prawidłowe zachowanie TDI w zimie (moja pierwsza zima)
proszę o podanie prawidłowego scenariusza podgrzewania silnika i temperatur jakie powinien w jego efekcie osiągnąć oraz co może być nie tak że nie dogrzewa mi się silnik
dziękuję i pozdrawiam
-
-
jesli chodzi o temperatury, to najlepiej bedzie jak podepniesz samochod pod VAGa - bo zarowno czujnik jak i wskaznik na 'blacie' moga oszukiwac. w ostatecznosci zmierz temperature (i porownaj ze wskaznikiem) w zbiorniku wyrowanwczym termometrem, ale musi byc pow 100*C
nawet w zimie temperatura TDI powinna dochodzic do 'pionu', skoro z zaslonieta chlodnica tego nie masz to przyjrzyj sie termostatowi.
inna sprawa ze TDI (przynajmniej moje) ma to do siebie, ze gdy zostawiam samochod z nagrzanym silnikiem na wolnych obrotach to temperatura.... spada, dopiero gdy jade wraca do normy.
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rssinna sprawa ze TDI (przynajmniej moje) ma to do siebie, ze gdy zostawiam samochod z nagrzanym silnikiem na wolnych obrotach to temperatura.... spada
Ostatnio pozwoliłem sobie na pewien test. Droga z pracy do domu +/- 6 km. Temp w okolicach -10, -15, gdy jechałem z włączonym ogrzewaniem na max to wskazówka nie raczyła się ruszyć nawet o mm. W przypadku kiedy ogrzewanie było wyłączone to po dojechaniu do domu temp sięgała ponad 70*C. Czy pojemność nagrzewnicy w 01 jest tak duża że aż tak opóźnia nagrzewanie płynu?? Dodam że nie zasłaniam chłodnicy bo w to nie wierzę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piernikW przypadku kiedy ogrzewanie było wyłączone to po dojechaniu do domu temp sięgała ponad 70*C. Czy pojemność nagrzewnicy w 01 jest tak duża że aż tak opóźnia nagrzewanie płynu??
[ Dodano: Czw 21 Sty, 10 09:46 ]
bersoft, wymien teromostat - swiece w dogrzewaczu nie moga grzac wiecznie - pobor pradu wykonczyl by aku i alternator
Komentarz
-
-
Plyn w nagrzewnicy jest caly czas - tylko gdy ustawisz na zimne to powietrze ja omija - to taka jak gdyby druga "chlodnica"już nie wspomne o żaluzjach na chłodnicy to był dopiero super polski patent
Komentarz
-
Komentarz