[O1] świece żarowe i podgrzewające płyn chłodzący-do specjal

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WarFan
    Classic
    • 2010
    • 37

    [O1] świece żarowe i podgrzewające płyn chłodzący-do specjal

    Szyby przepuszczają tak dużo energii słonecznej, że kolor karoserii (która przeciez jest odizolowana różnymi obiciami) ma tu minimalne znaczenie.
  • bersoft
    Drive
    • 2009
    • 78

    #2
    [O1] świece żarowe i podgrzewające płyn chłodzący-do specjal

    witam

    zaniepokojony długim nagrzewaniem silnika oraz max temperatura jaką osiąga 80oC nawet po 45 min jazdy po mieście postanowiłem sprawdzić jak działają świece (zamontowałem do każdej diodę świecącą)

    Więc po kolei (test przy temp -5oC):

    1. kluczyk w pozycji zapłon

    po 1 sek. odpalają świece żarowe
    po 5 sek gaśnie kontrolka świec żarowych

    2. kluczyk w pozycji start, odpalamy i jedziemy
    świece żarowe dalej grzeją tak ok 3 min
    tylko jak świece żarowe przestały działać odpaliły świece podgrzewające płyn chłodniczy, grzały ok 3 min
    i to by było tyle z podgrzewania silnika temperatura silnika w tym momencie niska (nawet wskazówka nie ruszyła)

    Czy to jest prawidłowe działanie systemu podgrzewania silnika ??
    na forum czytałem że świece podgrzewają płyn do 70oC a to nic takiego się nie dzieje

    Druga sprawa jak mi nie pasuje to że silnik osiąga max 80oC (nawet w temp 0oC),
    chłodnica jest zasłonięta, osłona pod silnikiem zamontowana i dalej 80oC
    Czy to wina świec podgrzewających płyn chłodniczy a może termostat otwierający duży obieg płynu, chyba że to prawidłowe zachowanie TDI w zimie (moja pierwsza zima)

    proszę o podanie prawidłowego scenariusza podgrzewania silnika i temperatur jakie powinien w jego efekcie osiągnąć oraz co może być nie tak że nie dogrzewa mi się silnik

    dziękuję i pozdrawiam

    Komentarz

    • rss
      L&K
      • 2009
      • 1098

      #3
      jesli chodzi o temperatury, to najlepiej bedzie jak podepniesz samochod pod VAGa - bo zarowno czujnik jak i wskaznik na 'blacie' moga oszukiwac. w ostatecznosci zmierz temperature (i porownaj ze wskaznikiem) w zbiorniku wyrowanwczym termometrem, ale musi byc pow 100*C

      nawet w zimie temperatura TDI powinna dochodzic do 'pionu', skoro z zaslonieta chlodnica tego nie masz to przyjrzyj sie termostatowi.

      inna sprawa ze TDI (przynajmniej moje) ma to do siebie, ze gdy zostawiam samochod z nagrzanym silnikiem na wolnych obrotach to temperatura.... spada , dopiero gdy jade wraca do normy.
      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
      _________________________________________
      Do sprzedania:
      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
      zaciski do hamulcow 280mm.

      Komentarz

      • piernik
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2007
        • 975
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez rss
        inna sprawa ze TDI (przynajmniej moje) ma to do siebie, ze gdy zostawiam samochod z nagrzanym silnikiem na wolnych obrotach to temperatura.... spada
        to tak jak u mnie.
        Ostatnio pozwoliłem sobie na pewien test. Droga z pracy do domu +/- 6 km. Temp w okolicach -10, -15, gdy jechałem z włączonym ogrzewaniem na max to wskazówka nie raczyła się ruszyć nawet o mm. W przypadku kiedy ogrzewanie było wyłączone to po dojechaniu do domu temp sięgała ponad 70*C. Czy pojemność nagrzewnicy w 01 jest tak duża że aż tak opóźnia nagrzewanie płynu?? Dodam że nie zasłaniam chłodnicy bo w to nie wierzę.

        Komentarz

        • tryton
          Elegance
          • 2008
          • 935

          #5
          normalne zjawisko w dislach nagrzewnica tak skutecznie potrafi schłodzić płyn na wolnych obrotach że silnik często bywa niedogrzany ale wystarczy na moment wdepnąć i wskazówka od razu łapie pion . A tak na marginesie nie ma jak dawne ogrzewanie w ładzie 2107 tam to był piekarnik

          Komentarz

          • marekzu
            L&K
            • 2007
            • 1412
            • Superb II combi (3V5)

            #6
            Zamieszczone przez piernik
            W przypadku kiedy ogrzewanie było wyłączone to po dojechaniu do domu temp sięgała ponad 70*C. Czy pojemność nagrzewnicy w 01 jest tak duża że aż tak opóźnia nagrzewanie płynu??
            Plyn w nagrzewnicy jest caly czas - tylko gdy ustawisz na zimne to powietrze ja omija - to taka jak gdyby druga "chlodnica"

            [ Dodano: Czw 21 Sty, 10 09:46 ]
            bersoft, wymien teromostat - swiece w dogrzewaczu nie moga grzac wiecznie - pobor pradu wykonczyl by aku i alternator

            Komentarz

            • tryton
              Elegance
              • 2008
              • 935

              #7
              Plyn w nagrzewnicy jest caly czas - tylko gdy ustawisz na zimne to powietrze ja omija - to taka jak gdyby druga "chlodnica"
              W starszych modelach VW montowali zaworek i nagrzewnica była odcieta kosztem ogrzewania można było szybciej nagrzać silnik . No i udoskonalili już nie wspomne o żaluzjach na chłodnicy to był dopiero super polski patent

              Komentarz

              Pracuję...